Rescue

|
Kalau boleh minta CPR, kadang-kadang aku mahu memilih untuk mati. Bukan cinta yang disembunyi dari orang, bahkan derita yang tersimpan diam.

Berfikir banyak kali tentang fasa baru ini. Benar atau tergesa-gesa? Atau bodoh sekali penilaianku. Atau mungkin kifarah sepanjang hidup.

Terlalu banyak rahsia.

Jika boleh mohon diselamatkan dari hanyutan dunia, aku mahu ke akhirat. Tapi cinta belum cukup dijadikan bekal.

Doa demi doa .

Pohon dengan esakan.

Dia selalu menjawab segera. Syukur . Tapi nanti-nanti diuji lagi jiwaku yang rapuh mahu pecah ini. Hingga terasa tak terdaya mahu mengorak langkah. Mahu dipapah semangatku.

Bila diri sudah hilang dalam diri. Apalah yang ada lagi ?

Ku pohon Salam.
Ku pohon KeSelamatan.
Ku pohon bahagia.


Cukuplah rasa derita yang telah Kau  beri pinjam, aku mohon Kau ambil semula.
Tuhan, izinkan pula aku merasa bagaimana enaknya cinta yang Kau redha.

Ampunilah. Selamatkanlah aku yang sedang perit ini.
Duhai yang Maha Berkuasa.

No comments: