Tersentuh

|
Tersentuh dengan ujianNya..
meskipun bukan keatasku, namun terasa energi kelabu menyelubungi. Dan derai kaca itu meski tidak kedengaran, namun lukanya kelihatan. Aku cuma dari jauh mendoakan. Aku cuma dari jauh mengharap semuanya berakhir dengan 'sesuatu'.
Kenapa harus begitu ? aku masih tidak faham. Masih ada yang terselindung dariku. Sangat tak tercapai dek akalku, tak terbau dek perasaanku.
Jika ini menguatkan asas, aku redha untuknya. aku pasrah utknya. aku ikhlas untuknya. Entah apa dugaan ini sungguh ajaib. Seperti ilmunya jua.
Kelemahan diperbaiki, kekuatan usah ditukar buruk. Aku terkesima dengan energi yang hadir ketika itu. Sungguh pelik.
Moga kalian tabah. Moga 'kalian' faham. Moga "kalian" tidak terus leka.Aku ingin sampaikan tangan membantu. Namun tanganku tak tercapai dek situasi begitu. Yang kecil, usah dibantutkan. Yang besar, usah diriakkan. Semua itu milik Allah.
Aku tersentuh dengan dugaan ini. Inilah kali pertama, air mata ini mengalir.. bukan kerana -aku. Tapi kerana SATU.