Scanning - Palm Chakra & Heart Chakra

|

Kali ini bercerita tentang scanning lagi.

Basicly, scanning dalam Reiki menggunakan palm chakra. Caranya seperti yang saya ceritakan ringkas pada post sebelum ini. Palm chakra akan diaktifkan sebelum scanning. Namun, ada sesetengah orang, menghadapi masalah untuk 'merasa energi' menggunakan tangan kerana asbab tertentu. Lalu, 'rasa energi' itu di bawa kepada sensor yang lain, contohnya scanning melalui
' heart chakra'. Pengamal Reiki akan dapat 'merasa'/ instinct pada apa-apa kondisi pesakit atau peristiwa.

Palm Chakra


Bagi saya, pada mula-mula saya belajar Reiki 1 dan Reiki 2, palm chakra saya memang aktif. Kiranya, senang lah nak scan pakai tangan. Tapi, lama kelamaan saya skill tersebut cam makin kurang dan kurang. gelabah jugak lah saya waktu tu. MasterG Hazil menerangkan kenapa terjadinya situasi tersebut... ( untuk tahu lebih lanjut.. belajar lah Reiki :) )

Selepas belajar advance Reiki, scanning menggunakan
heart chakra saya sharpens.. sedikit demi sedikit..

Apabila
Heart Chakra terganggu, kebolehan untuk scanning melalui heart juga sedikit terganggu. Namun, palm chakra kembali berfungsi. Hari ini, saya kembali scanning menggunakan tangan + heart.

Apa jua yang terjadi, saya yakin ada sesuatu pelajaran untuk saya.

No comments: