Cinta diuji cinta

|
AWAS ! Dilarang baca post ini jika anda tidak pernah mengenal Reiki.Ini ialah kisah peribadi dan tidak terlibat langsung dengan keindahan seni rawatan reiki itu sendiri.


kepala dah naik pening dan biul..

reiki itu love energy..
pengamal reiki dikatakan org yg penuh kasih sayang.. ( pada pendapat saya lah )..
lalu ujiannya juga penuh 'kasih sayang'.

keliling waktu ini, saya bingung dengan apa yang berlaku.
salah saya tetap ada. telah saya ambil pengajarannya, dan sekarang harus saya lalui
kesan buruknya.

diuji dengan cinta. rasa berdua..rasa beramai.. rasa berkawan..rasa gembira. lalu kealpaan ataukah perjalanan yang harus saya labelkan ? saya tidak pasti. peritnya saya lalui, ada waktu seronok meladeni..


semakin bijak saya menulis, semakin aneh cara saya berbahasa..semakin sunyi jiwa saya.
cinta yang meramaikan itu kini membuatkan saya jadi satu.
seorang. sunyi. sepi. kerana numerologikah ? atau qada' dan qadar?

tiba-tiba saya hilang semua sekelip mata.
terlalu pantas untuk saya terkedu.

segala energi saya luluh, self healing dibuat terasa tak termampu mengatasi keruntuhan 'akhlak' hati saya. Benarlah cerita dalam applied kinesiologi, hati/jantung utk merakam segala sesuatu tentang diri. Soalnya, sampai bila harus saya sendiri ? sedang di dalam ini, sudah bersedia untuk sesuatu komitmen.( saya fikir begitu lah.) atau adakah ini semua bisikan syaitan ? atau kenaifan saya sendiri?

saya lelah dalam menilai. saya lelah bersendiri lagi.

jika dalam ramai, saya tetap rasa seorang..

apatah lagi dalam sunyi..lebih sendiri rasanya.

siapa pun jua yang boleh mendengar cerita ini 1000 kali, takkan bisa 'duduk' sama rasa dengan apa yg saya jalani. percayalah.

reiki itu perjalanan. cinta itu juga sebuah perjalanan.
dan hidupnya kita meneruskan perjalanan menuju mati itu juga kerana Cinta.

apa nak dihebohkan ?
hadap saja lah..

saya mencari kekuatan utk gigih lagi.

untuk tidak peduli pada cinta lalu

yang sedikit-sedikit menjadi benci
pengorbanan apakah ini saya tidak mengerti soalnya,
saya ingin cinta yg sama dulu..

tapi jodoh bersama cinta itu tidak lagi valid
harus bina sesuatu yang baru..
agar kembali raih energi yg segar..

aduhai...
saya lelah bersendiri.

terasa tiada siapa disisi..

perjalanan apakah ini ?

No comments: