Premonition : 350

|
Saya ada kawan. Namanya RZ ( bukan nama sebenar ).
RZ ni tak tau lah nak dimasukkan dalam kategori apa.. kawan / sahabat/ musuh / kekasih /
'pembunuh' ?? Saya musykil, kerana bagi saya.. saya tidak pernah 'aman' berkawan dengan dia. Jadi, ringkasnya mungkin dia sekadar KENALAN.

Hubungan saya dan dia tidak rapat. sesekali saja sms dan call. itu pun dapat layanan hambar dari dia.. connection kitorang tak lah best sangat...

Semalam tiba-tiba dia call saya.

Saya tanya," kenapa ?"
Dia jawab, " i tak tau camana nak cakap..datang jumpe boleh ? "

Dalam otak saya, apahal dia nih ? selalunya mengelak2 nak jumpa. hari ni tiba-tiba nak jumpa pulak. pelbagai kemungkinan demi kemungkinan bermain di minda.


Saya pejamkan mata. tarik nafas...dan mula cari jawapan. HEART SCANNING.

Hati : Mesti sebab duit nih..
Mata : Di mata saya, saya nampak nombor 3, 5 dan 0


OK. saya buat kesimpulan, dia nak pinjam duit saya. saya tunggu 'sesuatu' dari dia. Kemudian di sms saya. " dia perlukan RM 3500. dia nak pinjam dari saya dan akan bayar semula dalam masa 2 minggu "

Saya cepat-cepat balas .
" Giler ?? mana ada duit byk tu "

Ok. fine. yang saya nak kongsi bukan lah pasal peristiwa dia nak pinjam dari saya. tapi pasal premonition yang saya dapat tu.

its quite intresting jugak bila kita dapat tgk nombor2 yang mungkin dia bakal sebut. cuma yang saya tak pasti berapa "kosong" di belakangnya..

Saya tak berapa terkejut dgn nilai 3500 tu. tapi saya musykil, macam mana dia boleh expect saya akan bantu dia dalam keadaan saya bukanlah 'kawan rapat' dia, dan layanan dia terhadap saya memang macam hampeh !

Silap orang betul.

3 comments:

Anonymous said...

erk...mmg silap org tol la mamat nih

FAZA @ IMA said...

haha..ye lah. ingat aku ni along ke ? haha

Unknown said...

Amazing! Yeah I know we could be more than just amazing, anyway how did you do that?