12 tahun power spek tak naik ! Alhamdulillah

|
Ni kisah benar yang saya nak share sejak dulu-dulu-dulu lagi. Alhamdulillah, hari ni baru ada kesempatan & kekuatan untuk menulis.



Saya mula pakai cermin mata sejak umur 15 tahun lagi. Power kanta kiri 150, kanta kanan 150 juga. Dipendekkan cerita, saya sudah menggunakan cermin mata & contact lens hampir 12 tahun ! Tapi, power mata saya tak naik pun. Syukur Alhamdulillah. Harap-harap tak naiklah selepas ni.

Apa yang saya buat ? Selain dari makan sayur & buah - saya mula belajar Reiki pada usia 21 tahun. Jadi saya Reiki  mata saya setiap hari. Memanglah niat reiki mata tu untuk pulihkan rabun... sampai hari ni pun belum lagi berjaya. Tapi, tak naik power tu kira cukup baik dah. Betul tak ?

Chakra-chakra yang berkaitan mata ialah Third Eye Chakra dan Solar Plexus. Banyakkan memandang warna hijau untuk kesegaran mata. Tekapkan air / kain lembab (biru) di atas mata untuk kurangkan stress.

Banyakkan senaman pusing-pusing anak mata.

Saya juga buat distant healing ketika usia saya 15 tahun, ketika mata saya sudah mulai rabun. Penting untuk buang trauma. ( Walaupun kita tak perasan akan kehadiran trauma itu ).










InsyaAllah, kesihatan mata anda terjaga. :)


Saya juga pernah menulis tentang Reiki Mata  disini

No comments: