Retreat & Recharge Maal Hijrah 1433 /2012

|
Betul kata Master Mir Hazil Azran Ramli, "dari kecik sampai sekarang ni...Lagu Maal Hijrah yang itu aje laaaa.". tak ada lagu baru. Sok-sok sampai beruban pun lagu tu jugak laa.... berdekad-dekad.eeeemmm..


Semalam, saya ke R&R di IQBC, Shah Alam. Tahun lepas tak dapat pergi. Tahun ni, Alhamdulillah ada rejeki :) Memang dah jadi tradisi bertahun-tahun sejak saya belajar Reiki dengan IQBC / Guru Dr Hazil , menyenaraikan 3 impian besar setiap Tahun Baru menjadi kemestian.

Lepas tu, impian kecil-kecil pun tulis juga. Impian tu termasuklah benda-benda yang kita nak. Letak je lah nak pinggan mangkuk Correlle ke, kereta BMW ke, bini 4 ke ... he he he..lepastu bila dah letak wishlist, apa lagi? Jadikanlah impian itu kenyataan ! Takkan lah benda tu nak datang bergolek-golek kan ?

Istimewanya R&R kali ni ialah ianya sempena Maal Hijrah. Kalendar Islam - Hijrah. Korang ada kesah ? Birthday korang berapa Hijrah ? Tahu ? Yang ramai orang tahu tu kalendar Masihi. Come On. Kalau orang Islam- kena lah tahu tarikh lahir Hijrah jugak. Baru best ! Baru syiok sambut birhtday 2X setahun. 2X kek harijadi,... errr..tapi bukan 2X Umur tau ! Ha ha.

Kalau nak tahu tarikh lahir Hijrah - sila google " Hijrah Converter"

Okay, berbalik pada program malam tadi, kami diminta untuk menyenaraikan 3 wishlist & 3 rubbish list untuk 1433. Ha.. lepas tu, energize / reiki wishlist / rubbish list tu ramai-ramai...

Ini sebenarnya dilihat seperti perancangan awal untuk tahun baru 1433. Apa yang kita nak capai, perangai apa kita nak buang, apa yang nak kita miliki - semuanya ditulis . Kemudian, doalah. Kawan-kawan yang well-attuned ( sebab kebanyakan yang datang memang pelajar Reiki ) akan sama-sama mendoakan agar impian kita menjadi kenyataan. Dan kita pun mendoakan mereka juga. Simple je !

Sempena Hijrah Rasulullah - kita pun kenalah hijrahkan diri. Jadi muslim yang lebih baik. Nak jadi lebih baik, nak jadi lebih hebat - kena KELUAR DARI ZON SELESA.

So, kenal pasti zon selesa anda.. kemudian, sila keluar ! :)
Tak jumpa pintu keluar ?

Sila hubungi Master-master Reiki untuk cari penyelesaian. Okay !

Semoga Sukses 1433H. Amin.

No comments: