Resq56 is amazing !

|
Pernah suatu masa,hidup ini teruji sangat-sangat. Semua benda jadi tak betul. Kerja di ofis tak menentu, hubungan dengan keluarga pun teruk, hubungan cinta pun tergugat, berat badan bertambah, duit asyik tak cukup, rambut gugur teruk. Semua yang buruk-buruk terjadi serentak ! Sudah jatuh ditimpa tangga ditimpa lif, bangunan pulak runtuh atas kepala sendiri. Macam tulah rasanya.

Stress. Siapa yang tak stress memang tak logik.
Ya, perkara begini memang akan berlaku sesekali dalam kitaran hidup. Ia seperti magnet jahat yang menarik-narik masalah masuk ke dalam hidup kita.. Jujur saya katakan,situasi ini kerap berlaku dalam hidup saya ! Bila berjaya melepasi 'waktu kritikal' itu, saya terfikir semula ' wooww..macamana saya boleh bertahan dan tak jadi gila?"

Ia seperti anugerah apabila semua masalah yang bertimbun-timbun itu hilang satu persatu. Okay, bukan hilang - tapi SELESAI.

Percayalah, sebeban mana pun tekanan yang diterima...anda pasti akan boleh 'handle'. Tu memang Allah dah sebut. Apapun, kena pastikan - adakah tekanan yang kita terima itu UJIAN ? atau BALA ? Beza tau !

Apapun ia - tekanan ini boleh dikurangkan dengan Reiki. Alhamdulillah. Saya jamin, masalah berkodi-kodi itu takkan mungkin selesai dengan 1 kali Reiki. Ia perlu diulang-ulang dan ulang. Saya juga amalkan Resq56 dan ResqHu yang Dr Hazil ajar.

Resq56 ni lebih halus ayatnya. Bila kita mengakui masalah dengan menyebut  " meskipun saya ( betul-betul tak boleh bersabar dengan masalah yg menimpa ini ) ...." .. WOW!! inilah pengakuan terhadap diri sendiri ! Jangan tipu diri sendiri kalau nak masalah selesai. Kita nak bersabar, tapi belum cukup betul2 ikhlas bersabar...sebab kalau kita bersabar, kita akan rasa MANISnya bersabar. Jadi, kita perlu sebut pula " saya redha, saya ikhlas, dan saya pasrah".

Selepas itu kita buang semua perasaan2 negatif yang ada berkepuk-kepuk dalam setiap sel tubuh badan dengan teknik Resq yang seterusnya. Bila dah buang, baru lah boleh INSTALL perasaan positif dan doa kita.

Bila dah terbeban sangat dgn ujian, mmg kadang-kadang tak terdaya langsung nak buat apa. Nak berubah buat benda besar-besar pun tak terdaya. Semuanya perlu kekuatan untuk melangkah. Come On ! Benda paling senang nak buat ialah Resq56 atau Resq Hu.

Sekurang-kurangnya saya tahu ada satu GERAK KERJA yang boleh saya katakan MINIMUM sangat untuk kita katakan itu IKHTIAR sebagai syarat untuk BERTAWAKAL pada Allah - agar masalah kita selesai, agar kelemahan kita boleh diperbaiki, agar tekanan ini berkurang.

Daripada duduk saja, termenung , menangis, meratap, dan terlalu fokus dgn masalah yang dihadapi, RESQ memberi peluang untuk saya BERTINDAK untuk mencari SOLUSI kepada masalah yang ada. Ia terlalu mudah untuk dibuat, dan dimana saja. Kalaupun rasa malu nak bergumam dan mengetuk depan orang ramai.... tutup mata - dan bayangkan gerak kerja Resq itu.

Senang. Mudah sangat.

Kalau tak tau apa yang nak di 'tapping'kan sebab isu terlalu banyak. Jangan risau.
Mulakan dengan " meskipun saya rasa sakit/ terbeban sangat dengan hidup saya..."...
kemudian akan terbit idea-idea untuk tap isu yang seterusnya. Percayalah.

Bila dah ada idea, itu tandanya otak kita dah lapang. Seperti ada satu cahaya blink blink di celah-celah otak yang terbeban itu. Wow.. Bersyukurlah ! Alhamdulillah. Bukan susah Allah nak kasi ilham, buat kerja sikiiiit je..insyaAllah...Dia akan tunjukkan jalan.

:) Sekian perkongsian kecil saya...

No comments: