Berapa ramai patient ?

|
Baru-baru ni ada seseorang tanya saya..

L : Berapa lama dah belajar Reiki ?
Saya : tahun ni insyaAllah masuk tahun ke 3

L: oo ni mesti dah banyak pengalaman ni
Saya : Senyum. InsyaAllah..boleh la sikit-sikit.. ( seram pulak bila dengar camtu..)

L: dah berapa ramai dah reiki orang ? ada 100 orang ?
Saya : Tergamam.. sambil ingat-ingat balik..hem.. 100 orang ? tak sampai lah kot..

L: orang kata, reiki ni kene banyak praktis..
Saya : Iya, betul.. ( saya tambah lagi penjelasan..tapi tak ingatlah camna saya cerita )

Aduhai.. nak praktis Reiki tak semestinya dengan orang je.. mula-mula memang dulu keje nak cari orang untuk praktis Reiki. Tapi lama kelamaan, bila selalu buat self healing, reiki perisitiwa, reiki makanan, reiki rumah, reiki kedai, reiki orang accident, distant healing, absent healing..saya jadi tak berapa betah untuk reiki orang.

Soalan beliau berapa orang tu..buat saya tergamam seketika. Dan berfikir panjang.. aduh..kurangnya pengalamanku.. walaupun selama ni dah rasa setiap masa dan setiap nafas saya pun saya tetap buat REIKI !

Well...Check & Balance for me !!!.. Nasib baik ada orang ingatkan saya...

No comments: