My Reiki Days

|
Sepanjang tiga hari yang lepas, (jumaat, sabtu & ahad) saya gelar Hari Reiki utk saya. :) Kenapa ? Mungkin kerana saya lebih fokus dengan reiki dan aktiviti reiki kot.

Sabtu & Ahad: Saya ikuti kelas Reiki Advance ( repeat ). Seronok belajar kali ni ( sebenarnya, setiap kali belajar reiki pun memang best.. ). Dulu2 Reiki Adv Class dibuat sehari je. Tapi kali ni 2 hari. So lebih banyak input, dan saya lebih memahami teknik2 istimewa dan istilah2 Reiki.

Istimewanya, saya baru je dapat penjelasan tentang 'clairsentience'. MasterG memang best. Banyak yang beliau kongsikan. Ini buatkan saya makin mengenali 'innerself' saya.

Sabtu malam : Reiki Retreat & Reunion. Student Reiki yang lama-lama dan jarang ke centre datang memeriahkan majlis. Bila student baru dan lama bertemu, maka ruang bilik dipenuhi dengan cerita-cerita energi. Bahasa dan gaya yang sama. Pandangan tenang dari setiap wajah terpancar, mungkin kerana self healing yg dibuat hari-hari kot..

Paling tak tahan, ada PULUT KUNING, mama buat. Sedaaaapppnyaaaa !! Rasa nak bungkus je bawak balik.. Huhu.. Pulut kuning memang febret saya dari kecil , dan dah 3 bulan saya mengidam pulut kuning.

Haiiii.. IQBC ni, bukan skdar memenuhi ilmu di dada saya, bahkan memenuhi selera di perut saya. Caya lah!

Macam biasa, setiap kali balik dari kelas, semangat untuk scan macam2 benda naik semula, semangat nak praktis macam2 menjadi semula, nak heal orang tu, heal orang ni. hahaha.. syiok ooo..


Moral of the story : Jom belajar Reiki !

No comments: