Premonition

|
Semalam, masa saya tengah baring-baring, saya tutup mata. Dan tiba-tiba saya dapat bayangan ( macam premonition ) yang saya akan dilanggar motor pada siang hari. Terus jantung saya dup dup dup sangat laju, dan rasa sangat cemas. Ia berlaku dalam 3 saat. Seperti ianya sedang berlaku.

Untuk elakkan kejadian itu berlaku, saya tak bawak kereta waktu siang. Dan saya mengurungkan diri dari jalanraya. Sambil saya terus Reiki untuk 'moment' tersebut. Saya buatkan protection pada diri saya dan Reiki pada Heart Chakra.

Pagi tadi, saya keluar ke kedai. Saya melintas jalan sehala. Sepatutnya kenderaan akan datang dari arah kiri saya. Bila saya tengok kiri, saya jalan je lah terus sebab tak ada kereta / motor.

Apa yang terjadi ?

Kalau saya melangkah lagi setapak, deesshhuuuumm !! Pasti saya dilanggar MOTOR YG DATANG DARI ARAH KANAN saya. Dan terus premonition semalam bermain di fikiran saya. Saya terkejut, namun cepat-cepat tangan saya letak di heart chakra.

Itu lah premonition yang terlintas semalam. Tempat yang sama, suasana yang sama,motor yang sama, topi keledar yang dipakai orang tu pun sama. Subhanallah.

Mungkin dgn Reiki semalam, risiko + kesan berlakunya kemalangan itu dapat dikurangkan. Hanya Allah yg tahu, bukan kah kita boleh mengubah masa depan dengan 'sedikit usaha' ? Lalu, bertawakal lah.

Alhamdulillah, Allah melindungi saya.

No comments: